چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی و کاربرد آن:

در ابتدا باید بدانید چرخ گوشت ابزار برقی جایگزین برای چاقوهای بزرگ آشپزخانه است که برای خرد کردن و تکه تکه کردن گوشت کاربرد بسیار زیادی دارد. به عبارتی چرخ گوشت صنعتی یکی از تجهیزات ضروری و مهم در هر آشپزخانه خانگی، رستوران، آشپزخانه صنعتی و … به شمار می رود که با عالی ترین کیفیت در کمترین زمان ممکن گوشت ها را خرد و چرخ می کند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی چرخ گوشت صنعتی دارای تغییرات و تحولات اساسی شده است که این امر نه تنها به منظور تغییر کیفیت و کارکرد آنها بوده بلکه به مثابه تحول در شکل ظاهری و زیبایی آنها نیز می باشد. به طور کلی بیشترین کاربرد این ابزار زمانی نمایان می شود که مقدار زیادی گوشت در اختیار داشته باشید و متمایل به خرد کردن آن در زمان اندک باشید. شایان ذکر است چرخ گوشت صنعتی خود دارای یک ویژگی برجسته و مهم است و آن این است که انواع مختلف گوشت اعم از گوشت تازه و یخ زده را چرخ می کند و یا در برخی اوقات که نیاز باشد آن را با برخی مواد همچون همبرگر، انواع ناگت و سایر محصولات مورد نیاز ترکیب می کند.

چرخ گوشت صنعتی در طی روزگاران دارای کیفیت های گوناگون بوده و ساختار آن از چندین ورق فلزی و تیغه تشکیل شده است. این تجهیزات تاثیر زیادی بر فعالیت قصاب ها داشته و توانسته امور مربوط به آنها را تسهیل و تسریع بخشد. به طور کلی این دستگاه تاثیر شگرفی در سرعت عمل سرآشپزها دارد و همچنین بازدهی آشپزخانه های صنعتی را افزایش می دهد.

نکته: چرخ گوشت صنعتی در دو نمونه خارجی و ایرانی وارد بازار می شود که از کیفیت متنوعی برخوردار است. ساختار این تجهیزات بسیار ساده و طراحی آنها بدون ظرافت است در عین حال از قدرت و کیفیت بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی این تجهیزات به دو نوع صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شود که ساخت آنها با یکدیگر متفاوت است اما نوع صنعتی قدرت بسیار زیادی دارد و تا ساعات زیادی می تواند عملکرد و بازدهی بسیار خوبی از خود نشان دهد.

ویژگی های بارز چرخ گوشت صنعتی:

با توجه به اینکه کیفیت و عملکردهای متعدد برای این تجهیزات در نظر گرفته شده است، به دو صورت رومیزی و ایستاده طراحی و ارائه می شود به گونه ای که هر یک از آنها در مکان و فضای خاصی کاربرد دارد. به عبارتی چرخ گوشت صنعتی خود دارای ویژگی های مهمی است که برجسته ترین آن عبارت است از:

  • یکی از مهمترین ویژگی های چرخ گوشت صنعتی این است که از جنس استنلس استیل باشد چرا که کیفیت و دوام آن بسیار زیاد است و عمر اقتصادی آن به مرور افزایش می یابد.
  • قدرت موتور و سیستم چرخش از برجسته ترین ویژگی های این تجهیزات است چرا که این امر نخستین اولویت برای افراد محسوب می شود و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
  • برند چرخ گوشت صنعتی از جمله نکاتی است که به شرکت تولید کننده این محصول بستگی دارد و همواره مورد توجه افراد می باشد.
  • یک چرخ گوشت خوب باید از ظرفیت خروجی عالی برخوردار باشد در غیر این صورت نمی توان عملکرد عالی آن را مشاهده نمود.
  • از نکات مهمی که پیرامون ویژگی های چرخ گوشت صنعتی ارائه شده و افراد به آن اهمیت می دهند ضد زنگ بودن تیغه و بدنه این دستگاه است. چرا که این تجهیزات پس از هر بار استفاده باید شسته شوند و چنانچه ضد زنگ باشد به آسانی فرسوده و مستهلک نمی شود و عمر آنها طولانی تر خواهد بود.
  •  

نکته: تمامی موارد فوق الذکر از مهمترین ویژگی های چرخ گوشت صنعتی است که همگی آنها متضمن کیفیت این ابزار می باشد و در همه حال برای افراد دارای اهمیت فوق العاده ای است.

به طور کلی، برخی مشاغل فعالیت خود را به صورت نوپا آغاز کردند و به همین منظور مستلزم خرید تجهیزات و ماشین آلاتی هستند که دارای ارزش و اعتبار و کیفیت فوق العاده ای باشد. از این رو افرادی که برای نخستین بار می خواهند از چرخ گوشت صنعتی استفاده کنند باید تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به آن را بدانند و با افرادی که پیرامون این تجهیزات از آگاهی لازم برخوردار هستند مشورت هایی صورت بگیرد.

انواع چرخ گوشت صنعتی:

همانطور که میدانید چرخ گوشت صنعتی خود دارای انواع مختلفی است و این تقسیم بندی با توجه به معیارهایی صورت میگیرد که عبارت است از:

  • تقسیم بندی بر اساس قدرت و توان چرخ و متناسب با دمای گوشت:

    با توجه به اینکه گوشت های مورد نیاز برای چرخ کردن به دو نوع تازه و منجمد تقسیم بندی می شود، چرخ گوشت باید قابلیت و توانایی لازم را برای این کار بر عهده داشته باشد. از این رو چرخ گوشت با در نظر گرفتن دمای گوشت به دو نمونه تقسیم می شود که هر یک از آنها مناسب برای مکان های خاصی است و  عبارت است از:

    -چرخ گوشت بالای صفر: بیشترین کاربرد این تجهیزات در رستوران و آشپزخانه صنعتی و تمامی مکان هایی که برای تهیه غذا از گوشت گرم استفاده میکنند است به گونه ای که گوشت گرم را در بالاترین کیفیت و بهترین شکل چرخ می کند.

    -چرخ گوشت زیر صفر: کاربرد ویژه این تجهیزات برای خرد کردن گوشت منجمد و یخ زده است که در مکان های بزرگ مورد توجه افراد و صاحبان مشاغل متعدد می باشد. به این منظور می توان از فاسد شدن گوشت جلوگیری کرد و سرعت پخت و پز را به صورت چشمگیری افزایش داد.

چرخ گوشت صنعتی کوچک
چرخ گوشت صنعتی
  • تقسیم بندی بر اساس ابعاد و اندازه چرخ گوشت: با توجه به مطالب فوق الذکر، تقسیم بندی دیگری برای چرخ گوشت صنعتی در نظر گرفته شده که بر اساس ابعاد و سایز آن تعیین می شود. به گونه ای که این تجهیزات به دو نوع با کاربردهای متعدد تقسیم می شود و عبارت است از:

    -چرخ گوشت ایستاده: کاربرد ویژه آن برای چرخ کردن گوشت به مقدار زیاد است.

    چرخ گوشت رومیزی: این تجهیزات برای زمانی مناسب است که افراد مایل به چرخ کردن گوشت در حجم و مقدار کم باشند.

  • تقسیم بندی بر اساس سایز و ظرفیت خروجی:

    یکی از نکات مهم در زمان چرخ کردن گوشت، توجه به حجم و مقدار گوشت و ظرفیت چرخ است که به افراد این امکان را می دهد انتخابی صحیح برای تهیه این تجهیزات داشته باشند. به طور کلی این تجهیزات در ابعاد خروجی مختلف در بازار موجود است به گونه ای که افراد می توانند با در نظر گرفتن نیاز خود اقدام به خریداری آن نمایند.

  • تقسیم بندی بر اساس قدرت موتور و نوع انتقال آن:

    این تجهیزات با در نظر گرفتن قدرت موتور، به دو نوع تسمه ای و گیربکسی تقسیم می شود و در هر مکان می توان از نوع خاص و ویژه ای استفاده کرد.

نکته: به طور کلی ظرفیت چرخ گوشت صنعتی در سه نوع متوسط، پایین و بالا است که به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شود. به عبارتی این تجهیزات در صورتی که ظرفیت آن پایین باشد قدرت و توان و مصرف انرژی آن نیز کم است اما در صورتی که ظرفیت آن بالا باشد قدرت و مصرف انرژی آن نیز به مرور افزایش می یابد.

نکات مهم در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی:

با توجه به اینکه چرخ گوشت صنعتی برای برخی مکان ها ضروری است باید کیفیت و مرغوبیت آن از اهمیت بالایی برخوردار باشد و چنانچه افراد قصد خرید و تهیه این تجهیزات را داشته باشند باید به برخی نکات اهتمام ویژه ای داشته باشند که مهمترین آن عبارت است از:

  • یکی از نکات مهم در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی توجه به قدرت و توان موتور آن است به گونه ای که به هر اندازه توان آن بیشتر باشد مدت زمان کمتری صرف این کار می شود و این خود راهکاری موثر برای صرفه جویی در وقت و انرژی به شمار می رود.
  • دوام و طول عمر بالا از ملزومات این تجهیزات است که افراد باید از این امر اطمینان حاصل کنند. جنس بدنه و قطعات می تواند در ارتقای کیفیت و افزایش طول عمر آن مفید و موثر واقع شود.
  • از دیگر نکاتی که در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی مد نظر افراد است سیستم چرخش معکوس است به گونه ای که عملکرد آن بالا می رود و به هنگام تمیز کردن و شستشو افراد با هیچگونه محدودیت و دشواری مواجه نخواهند شد.
  • افرادی که تمایل به خرید این تجهیزات دارند باید ظرفیت خروجی این دستگاه را در نظر بگیرند و از این نکته غافل نشوند که این امر با توان و قدرت چرخ گوشت رابطه مستقیمی دارد و به همین سبب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.
  • هر دستگاهی که در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد دارای لوازم جانبی خاصی است و برای این دستگاه نیز لوازم جانبی وجود دارد که عمل چرخ کردن گوشت را تسریع می بخشد. به طور کلی باید افراد توجه داشته باشند که قطعات و اجزای این وسیله به آسانی از یکدیگر جدا شوند.
  • برند این محصول نشان دهنده کیفیت آن است به همین دلیل هر فرد در زمان خرید برند خاصی را در نظر می گیرد و از جزئیات آن نیز آگاه می شود.
  • از مهمترین نکاتی که در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی باید به آن توجه شود گارانتی و ضمانت این محصول است که تا حد زیادی بستگی به اعتبار و سابقه شرکت تولیدکننده آن دارد و مشتریان به هیچ وجه نباید از آن چشم پوشی نمایند.

نکته: تیغه به عنوان مهمترین و اصلی ترین بخش این تجهیزات است که باید از کیفیت بسیار زیادی برخوردار باشد لذا در صورت تیز نبودن، گوشت را به هنگام چرخ کردن له می کند و بافت گوشت را از بین می برد.

نکات و اصول مهم به هنگام استفاده از چرخ گوشت صنعتی:

  • از نکات مهم به هنگام استفاده از چرخ گوشت صنعتی مقدار گوشتی است که قصد چرخ کردن ان را داریم و باید به گونه ای باشد با ظرفیت و توان دستگاه سازگاری داشته باشد. چنانچه دستگاه کوچک و معمولی باشد قطعه های گوشت باید کوچکتر باشد تا مانع آسیب رسیدن به موتور دستگاه می شود.
  • افراد باید در نظر داشته باشند از وارد کردن هر گونه فشار نابجا به دستگاه خودداری نمایند چرا که این اقدام نه تنها سرعت این کار را تسریع نمی بخشد بلکه گوشت را به آهستگی از دستگاه خارج می کند.
  • در پاره ای از اوقات افراد با چرخ گوشت صنعتی که مخصوص گوشت است برخی مواد غذایی همچون سیب زمینی، سبزیجات، پیاز و… را خرد و چرخ می کنند که این کار سبب می شود تیغه ها کند شود و اختلال در موتور این دستگاه ایجاد شود بنابراین باید از این کار به صورت جدی خودداری شود.
  • از جمله اقداماتی که پس از هر بار استفاده از این دستگاه الزامی است پاک کردن و شستشوی آن است به گونه ای که کوچکترین مقدار از گوشت و چربی بر روی آن باقی نماند چرا که این کار می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند.
  • از نکاتی که هنگام استفاده از چرخ گوشت صنعتی مهم و اساسی است محل نگهداری دستگاه و لوازم جانبی آن است که باید به دور از هرگونه رطوبت باشد. چنانچه این دستگاه در جای مناسب قرار نگیرد عمر اقتصادی آن کوتاه می شود و خسارات جبران ناپذیری به آن وارد می شود.
  • پس از چندین بار استفاده مکرر از این دستگاه، باید اقدام به تیز کردن تیغه آن شود و این کار باید به واسطه افراد متخصص انجام بگیرد و خود شما نمی توانید این کار را به صورت مستقل انجام دهید.
  • از نکاتی که افراد هرگز نباید از آن غافل شوند این است که چرخ گوشت بدون گوشت و کار کردن نباید روشن بماند چرا که این اقدام سبب می شود دور موتور افزایش یابد و قطعات به مرور فرسوده شوند. به طور کلی ساعات و زمان استفاده از این دستگاه باید کنترل شده باشد.

نکته: به طور کلی چرخ گوشت صنعتی در صورتی می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد که کیفیت ان در بالاترین درجه باشد. نکته قابل توجه این است که مهمترین عامل که در کیفیت این دستگاه تاثیر بسزایی دارد کشور سازنده آن است. در این میان کشورهایی نظیر ایتالیا، ایران و فنلاند بهترین محصولات و تجهیزات را به همگان ارائه می دهند

نکات مهم پیرامون چرخ گوشت صنعتی:

همانطور که می دانید چرخ گوشت صنعتی در مکان هایی همچون آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها، کبابی و… دارای اهمیت و کاربرد ویژه ای است. برای اینکه طول عمر آن را افزایش دهید باید تکه های گوشت را کوچک کنید. اگر تکه گوشت بزرگ تر از محفظه چرخ باشد نه تنها به آسانی وارد آن نمی شود بلکه ممکن است در مواردی عملکرد موتور این دستگاه را مختل کند که در این صورت جبران آن امری دشوار است.

نکته قابل توجه این است گوشتی که برای خرد شدن و چرخ کردن در نظر گرفته اید حدالامکان بدون رگ و پینه باشد چرا که این عناصر می تواند به تیغه دستگاه گیر کند و چرخش آن را متوقف نماید. به طور کلی چرخ گوشت صنعتی قابلیت روشن ماندن بیشتری نسبت به چرخ گوشت خانگی دارد به عبارتی اگر بیشتر از توان خود روشن بماند ممکن است موتور آن، قابلیت خود را از دست بدهد.

یکی از مهمترین نکاتی که برای حفظ امنیت چرخ گوشت باید در نظر گرفته شود وجود گلویی بلند و باریک است که از مزایایی برخوردار است و مهمترین کاربرد، آلیاژ مناسبی که با گوشت در تماس است و عدم تولید آلودگی که برای رعایت بهداشت امری ضروری است. امروزه تنوعی در سبک و انواع تیغه این دستگاه وجود دارد و در پاره ای از اوقات به صورت طرح دارد به بازار عرضه می شود. این امر سبب شده افراد مطابق با سلیقه و ذوق شخصی خود اقدام به تهیه و خریداری چرخ گوشت صنعتی نمایند.

بهره گیری از چرخ گوشت صنعتی توسط افراد امری سودمند است به گونه ای که اعتماد و اطمینان افراد از مواد غذایی که استفاده می کنند بیشتر می شود و کیفیت آن دو چندان می شود. به طور کلی زمانی که گوشت چرخ کرده را به صورت آماده و بسته بندی شده تهیه می کنید به سبب اینکه هوای ازاد به آن نفوذ کرده تازگی و بافت خود را از دست می دهد برعکس زمانی که گوشت توسط شخص چرخ می شود کیفیت آن به صورت طولانی مدت حفظ می شود. از این رو اهمیت و محبوبیت این دستگاه نزد افراد چندین برابر می شود.

نکته قابل توجه این است که چرخ گوشت صنعتی شاید در ظاهر دستگاهی پیچیده باشد اما لازم است بدانید این تجهیزات ساده و بدون دشواری هستند. چنانچه این دستگاه با کوچکترین نقصی در زمینه موتور، قطعات الکتریکی، لوازم جانبی و…مواجه شود می توان برای تعمیر آنها اقدام کرد. نکته قابل توجه این است که تعمیر این تجهیزات باید به واسطه افراد متخصص و مجرب در این حیطه صورت بگیرد.

نکته: گاهی اوقات افراد اقدام به خرید چرخ گوشت صنعتی به صورت کارکرده می کنند در این مواقع لازم است بدانند خرید لوازم برقی به صورت دسته دوم امری دشوار است چرا که اطمینان حاصل کردن از موتور این تجهیزات نیازمند به دقت زیادی است. نکته قابل توجه این است که تیغه چرخ گوشت در مواردی که استفاده از این دستگاه زیاد باشد باید هر چند وقت یکبار تیز شود که این زمان به صورت تقریبی سه ماه یکبار می باشد.

قیمت چرخ گوشت صنعتی:

همانطور که میدانید برای چرخ گوشت صنعتی شاخصه ها و مولفه هایی وجود دارد که مهمترین آنها قدرت، سرعت موتور و… است به گونه ای که نمایانگر قابلیت این دستگاه می باشد. این تجهیزات در انواع و اقسام متنوعی به بازار عرضه می شود که این امر خرید را برای افراد دشوار کرده است.

خرید چرخ گوشت صنعتی یکی از بزرگترین دغدغه و دلمشغولی قصاب ها و سایر مراکز است چرا که تنوع موجود در این تجهیزات خرید آن را به امری دشوار تبدیل کرده است. هر یک از افراد برای تهیه این دستگاه معیار ها و فاکتورهای خاص خود را دارند که از فردی به فرد دیگر متغیر است. اما لازم به ذکر است در اکثر حالات به صورت مشترک «کیفیت» نخستین اولویت برای خریداری این محصول می باشد.

کیفیت و کارکرد چرخ گوشت صنعتی در مدل ها و برندهای مختلف امری متغیر است به گونه ای که قیمت آنها نیز متناسب با کیفیت این دستگاه تعیین می شود و مدام در حال تغییر و دگرگونی است. از جمله عواملی که بر روی قیمت چرخ گوشت تاثیر مستقیم و ویژه ای دارد برند، قدرت و توان موتور، ظرفیت خروجی، جنس و نوع بدنه و…. می باشد.

به طور کلی به هر اندازه قدرت و توان موتور بیشتر باشد کیفیت ان نیز ارتقا می یابد و در نهایت قیمت حالت صعودی به خود می گیرد. از مهمترین نکاتی که بر قیمت چرخ گوشت صنعتی تاثیرگذار است خریداری این محصول از نمایندگی آن است به سبب اینکه نه تنها از نظر کیفیت، افراد می توانند به آن اطمینان کافی را داشته باشند بلکه آن را با قیمت اصلی خود به فروش می رسانند که این امر برای افراد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

از مهمترین نکاتی که در زمان خرید چرخ گوشت صنعتی به آن توجه می شود رعایت اصول و استانداردهای لازم است چرا که این مسئله می تواند اعتماد افراد را به کیفیت این دستگاه جلب نماید. به طور کلی چنانچه افراد این محصول را به صورت عمده خریداری کنند قیمت برای آنها به صرفه تر است و می توانند با نازلترین قیمت با کیفیت ترین دستگاه را تهیه کنند.

به عبارتی چرخ گوشت صنعتی به واسطه تمامی کشورها تولید و به بازار جهانی عرضه می شود که در هر کشور کیفیت و دوام ویژه ای دارد لذا افراد باید ضمن خریداری آن، از اصول و استانداردهای لازم غافل نشوند. نحوه خرید این تجهیزات در ایران به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می شود که هر دو روش نیز مستلزم دقت و توجه مشتریان و داشتن آگاهی در زمینه جزئیات مربوط به آن می باشد.

چرخ گوشت رستوران صنعتی

چرخ گوشت صنعتی اصفهان

برای دریافت رایگان مشاوره و راهنمایی در مورد خرید و قیمت چرخ گوشت صنعتی در اصفهان با ما تماس بگیرید (شماره را کلیک کنید):

09134021002

یکی از مشتریان اصلی چرخ گوشت‌های صنعتی و نیمه صنعتی و یا حتی چرخ گوشت صنعتی کوچک، کبابی ها هستند.

این نوع چرخ گوشت‌ها از فولاد ضد زنگ (استیل) ساخته می‌شوند و طول عمر بسیار زیادی دارند.

چرخ گوشت چگا و الکتروکار ساخت ایران و یکی از بهترین برندهای چرخ گوشت صنعتی هستند.

از دیگر برندهایی که می‌توانید از مهاجرصنعت تهیه کنید و سفارش دهید می‌توان به امگا، مینروا، الوا، پارس و آریا اشاره کرد.

امگا و مینروا برندهای معروف ایتالیایی هستند.

شایان ذکر است افرادی که تمایل به خرید چرخ گوشت صنعتی دارند ابتدا باید به سایت های معتبر مراجعه کنند و نسبت به مدل ها و نمونه های مختلف این دستگاه آگاهی لازم را کسب نمایند. این نکته بدان منظور است که کیفیت و برند این محصول می تواند موثر در خریداری آن باشد. در پاره ای از اوقات نیز افراد تمایل به خرید حضوری چرخ گوشت صنعتی را دارند که در چنین مواقعی باید به مراکز فروش و نمایندگی های معتبر و با سابقه مراجعه کنند. به طور کلی در هر دو روش چنانچه فرد می خواهد به صورت هوشیارانه عمل کند باید با افرادی که در این زمینه دارای مهارت و تخصص هستند مشورت  و نسبت به این اقدام نهایت دقت و توجه را داشته باشد.